Administratieve processen om te automatiseren

Administratieve processen om te automatiseren

Als bedrijf wil je dat je bedrijf zo goed mogelijk loopt en dat daar zo min mogelijk werk voor hoeft te worden verricht. Die tijd kan namelijk weer in andere zaken worden gestoken om verder te groeien met je onderneming. Om ervoor te zorgen is het belangrijk dat je verschillende zaken automatiseert. Wij geven verschillende tips op het gebied van de administratie die geautomatiseerd kunnen worden. 

  • Gebruik maken van administratiesoftware
  • Facturatie werkzaamheden
  • Integratie met CRM

Administratie software gebruiken

Het doen van je administratie via een excel sheet is natuurlijk een optie, maar er zijn veel interessante mogelijkheden die je op deze manier misloopt. Een administratie systeem geeft je direct veel meer mogelijkheden, zoals handige financiële overzichten met alle informatie die je nodig hebt. Aan het eind van elke kwartaal heb je alle cijfers klaarstaan voor de btw aangifte of aan het eind van het jaar heb je ook meteen alles klaar voor de inkomstenbelasting aangifte.

Facturatie van de werkzaamheden

De facturatie is een van de onderdelen die geautomatiseerd kan worden. Misschien heb je contracten bij klanten die maandelijks gefactureerd moeten worden. Elke maand een factuur maken en die apart versturen is een lastige en tijdrovende klus. Met digitale facturatie software voor de projecten zorg je ervoor dat dit hele proces kan worden geautomatiseerd. Bekijk hier dan ook direct de mogelijkheden om dit te integreren in je bedrijf. 

Integratie met CRM en interne systemen

Wanneer je echt goed inzicht wilt hebben in je financiën dan is het verstandig om alles te integreren met je interne systemen. Per project of afdeling kun je direct alle nodig financiele gegevens vinden, zodat je altijd weet hoe elk project en afdeling ervoor staat. Daarnaast kun je ook nog veel verder gaan en gebruik maken van business intelligence software, zodat je nog beter je strategieën van je onderneming aan kunt passen op basis van belangrijke informatie binnen je bedrijf. Lees hier meer over de integratie van je CRM met de administratie.